فيديو السيسى لأحمد السقا ويسرا “والله ربنا هيحاسبكم”

فيديو السيسى لأحمد السقا ويسرا “والله ربنا هيحاسبكم”

اليوم بأحتفالية عيد الشرطة الذي أقامتها وزارة الداخلية، بأكاديمية الشرطة بالقاهرة الجديدة، وأثناء كلمة الرئيس عبد الفتاح السيسى، وجه الرئيس كلمته للفنان يسرا والفنان أحمد السقا قائلا: “والله هتتحاسبوا لو ما وصلتوش رسالة كويسة للناس”.

جيث قال السيسى موجهآ كلامه للفنان أحمد السقا، والفنانة يسرا، “فين المواطن اللي إحنا بنجهزه عشان يشتغل كويس، يا أستاذ أحمد السقا ويا أستاذة يسرا، هتتحاسبوا على ده، وقدموا للناس أمل في بكرة”. وأكمل السيسى حيث قال:” محتاجين تبقى تجربتنا ثرية، بقول تاني لينا كلنا حتى للإعلام والتليفزيون والأفلام والمسلسلات مين هيتصدى لده، مين هيعمل الوعي.. يا أستاذ أحمد أنت واستاذه يسرا والله هتتحاسبوا على ده”وأضاف «أيوة هيتحاسبوا، قدموا للناس الأمل، ادوا للناس أمل في بكرة ونحسن في قيمنا وأخلاقنا وده لن يأتي إلا بكم، كل قطاع من قطاعات الدولة له دور، وهنشوف في رمضان الجاي يعني».

وشدد الرئيس السيسى خلال كلمته باحتفالية وزارة الداخلية بعيد الشرطة، على حرصه على حرية الأعلام، ودور الأعلام في توعية المجتمع

الجدير بالذكر أن الرئيس عبد الفتاح السيسى كرم خلال أحتفالية عيد الشرطة اليوم، أسماء 41 شهيد من شهداء الشرطة، ومنح أسرهم أوسمة.

502580491afhah

فيديو السيسي يداعب “أحمد السقا و”يسرا”: والله هتتحاسبوا

https://www.youtube.com/watch?v=5__LcH1AhhU